Fara risipa de apa, de timp si de bani

Fara risipa de apa, de timp si de bani

Fara risipa de apa, de timp si de bani

Tuesday, 24 November 2009

Noul context economic a schimbat regulile si pe piata francizelor. Investitorul autohton mizeaza tot mai mult acum pe retete de business cu notorietate internationala, targetand domenii cu slaba acoperire la nivel national. Un astfel de domeniu este cel al serviciilor.

Aceste lucruri le-a luat in calcul si Octavian Stancu atunci cand a inceput negocierile pentru aducerea in Romania a francizei Ecowash Mobile, care ofera servicii de spalatorie si de intretinere a automobilelor, furnizate la domiciliul clientului. Iar in urma cu aproximativ trei luni a aparut in Romania prima unitate mobila. Spre deosebire de alte spalatorii autohtone (precum Eleven One sau Spalare in Parcare), Ecowash Mobile se deplaseaza direct la client, nu foloseste deloc apa si utilizeaza doar produse biodegradabile, pe baza de polimeri, care nu contin ceara.
 
“Serviciile se adreseaza clientului cu venituri medii spre high si pentru care automobilul propriu traduce un anumit standard de viata. La nivel national, Ecowash Mobile devine un serviciu atractiv pentru clientul business: din ce in ce mai multe corporatii folosesc serviciul ca bonus de fidelizare a angajatilor din zona middle si top management”, spune Raluca Stanciu, Franchise Development manager in cadrul Advice Givers.
Serviciul se adreseaza in special companiilor cu flote de masini, iar pana in momentul de fata, compania a incheiat contracte cu IKEA, BMW, BRD sau Casino Palace.
 
Investitia initiala in contractul de masterfranciza pentru Romania si demararea activitatii, estimata la peste 150.000 de euro, urmeaza a fi amortizata, dupa cum spune Octavian Stancu, proprietarul masterfrancizei, in cel mult doi ani. La sfarsitul primului an de activitate, proprietarul masterfrancizei isi propune sa aiba zece francizati. Pentru aceasta, Ecowash Mobile ofera primilor cinci parteneri francizati suport pentru accesul in reatea: esalonarea taxei de franciza (20.000 de euro), in doua transe egale - 50% la semnarea contractului si 50% dupa sase luni.
 
Aceasta facilitate ofera partenerului francizat un start-up cu investitie minima si acoperirea integrala a costurilor francizei din propriile rezultate”, explica Stancu. Anul viitor, Ecowash Mobile vrea sa isi consolideze pozitia in Bucuresti si sa se extinda in marile orase precum Constanta, Cluj, Brasov, Timisoara, Oradea.
 
"Sper, de asemenea, ca legislatia romana sa se alinieze celei europene si astfel sa incepem sa acordam mai multa importanta protejarii mediului inconjurator. Ma refer aici la faptul ca in Romania spalatoriile auto traditionale cu apa reprezinta o sursa imensa de poluare datorita faptului ca apa folosita pentru spalarea autoturismelor se scurge direct in canalizare fara a fi epurata”, explica Stancu.
 
Pe langa esalonarea taxei de franciza, viitorii parteneri au acces si la un leasing operational pentru achizitia unitatilor mobile. “In plus, partenerul investitor trebuie sa aiba in vedere si achizitia pachetului de start-up constand in echipamente si produse de curatare, a carui valoare se ridica la aproximativ 5.000 de euro”, spune Raluca Stanciu.
 
Cu o medie de 25 de clienti pe saptamana si un numar de 52 de masini tratate folosind serviciul Ecowash, viitorul partener francizat poate estima o cifra de afaceri de 75.000 de euro pentru primul an de activitate, recuperarea investitiei de start-up facandu-se in maximum sase luni de la deschidere, precizeaza reprezentantul Advice Givers.
 
Start-up
 
Taxa de intrare in franciza: 20.000 de euro
Plata taxei: in doua transe
Cost pachet de start-up (echipamente si produse de curatare): 5.000 de euro
Clienti: 25 de clienti pe saptamana, in medie
Cifra de afaceri estimata pentru primul an: 75.000 de euro
Recuperarea investitiei: maximum sase luni de la deschidere

http://antreprenor.money.ro/fara_risipa_de_apa_de_timp_si_de_bani-84247.html